bersyukur ke hadrat Ilahi dengan berkat limpah kurnia dan inayahnya, aku berjaya membeli tiket pulang ke Malaysia!~ da mcm ucapan tym jd pengerusi weekly assembly kat gopeng la plak.

huhu.perjalanan plan aku x begitu lancar pada mulanya. aktiviti pencarian tiket bermula sebaik sahaja aku dan ahli rumahku yang laen selesai menunaikan solat isyak secara berjemaah. dengan penuh semangatnya aku mencapai laptopku dan meneruskan perjuangan mencari tiket. kay yang melabuhkan dagu dgn sesedap ati di bahu ku turut ter'excited'.hehe...kami2..

cari punya cari.klik punya klik. masuk la webpage emirates.dapat la gak tiket ni 483pound from london to kuala lumpur. aku dah semangat tahap tinggi dah nak menempah flight tu. hinggalah aku sampai ke bahagian payment.......

oh no!!unfortunately the cardholder must present during check in. tidaaaaakkkk!!!!

uhhu..xkan la aku nak angkut kak dya balik ngan kitorg kot. nak balik ngan kak dya? mungkin tidak. kak dya confirm dah nak balik awal ke dublin nanti. no..no..raya mesti raya. lagipun xkan nak dtg awal dublin bulan september nanti padahal cuti masih banyak berbaki. mesti cari alternatif laen!

cari lagi. klik lagi. back. forward. sedey. berdebar. excited.

kali ni melalui expedia.com. cari lagi. ntah kenapa aku bersemangat sungguh nak naek emirates balik malaysia nanti. sebenarnya kak dya ckp emirates provide meals and kalau nak disamakan macam MAS kat malaysia. uh..why not try for the best kan.. (teringat ayat kak nida'~ "akak x kan naek flight selain MAS"~ *juling mata*800+ euro)

alhamdullilah. kali ni AGAK berhasil. jumpa la tiket ni. mahal lagi dr yang tempah ikut emirates tu. 538pounds. ala lebih kurang euro je pound skang. so ok la kan. nyummy2! bincang kejap ngan kay yang juga dah excited btol time tu. kitorang sama2 angguk tanda setuju. oraito! misi diteruskan!

masalah baru - x de card credit. ~haih panjang plak hikayat~

aku kembali runsing. kak dya yang mula-mula offer credit card ckp dia pun nak beli tiket flight. so...paham2 la. adeyh.. msg org tu.kakak tu.kakak ni. urm... sungguh bermasalah kad kredit ni. tetiba geram plak aku dgn online booking pkai credit card . terbayang jugak muka pegawai bank AIB kesayanganku yang masih x siapkan credit card yang telah berkurun lama ku apply. sabar2... kay dgn gumbira riangnya meminjam credit card kak mar. huuu.. kay sudah hampir settle. aku? ketensionan mengadap graf dose-receptor NE 10. aiyo... anti klimaks sungguh. tetiba kak dya mengoffer balik credit card nya. dgn alasan dia x jadi beli tiket lagi sbb smua kawan2 mcm x confirm lagi. jgn balik sensorg ye...

alhamdulillah! senyuman PUISI! 2 cm ke kiri dan ke kanan ~jgn cuba imagine.



wee! keberjayaan juga! (ape kena la ngan ayat malay aku skang ni)

semangat dah menaip no kad kredit. siap passport no. ok... send!

masalah baru lagi! ~problem dgn itineary~

oh no!! adeyh...trus je meresap perasaan putus asa. maybe sebab aku terlampau lama bkak page payment tu sementara nak mencari kredit kad. dah dpt kredit kad trus euphoria nak isi payment details. silap x refresh! huuu.. dah kesedihan ni. xpela.. nak try book lagu skali kang x pasal plak double payment. tidak2....tggu la hari esok yang mungkin memberi lebih harapan.

selesai solat subuh keesokannya, aku trus bkak email. masih xde pape notification dari expedia. huhu. down sungguh. xpe2.. senyum2! aku trus mencapai pen dan menyalin no phone expedia. berlari ke dapur nak call expedia. x dapat la plak. haih... bkak laptop balik. dapat semangat baru jgn putus asa leen! demi nak balik malaysia! aku pun klik icon voip dan dial la expedia... eh??! dapat plak!wee!

berbincang seketika dgn orang expedia tu, masalah pun selesai. 3 kali aku confirmkan yang aku x book lagi tiket tu. x sanggup double payment. dia pun bosan kot aku asyik tanya, "r u sure i haven't booked the flight? i saved the info but really didn't make any payment YET. rite?" dia cuba nak membantu aku membook semula tiket tu. tapi cm bermasalah je. baru aku ckp first name, dia da ckp x paham. adeyh.. baek la aku isi details tu sniri. aku tamatkan panggilan dgn senyuman dan trus bkak page expedia.

ok. insyaallah ok je. aku pun mintak la lagi skali ngan kak dya kad kredit dia. isi balik details. booked! alhamdulillah. kali ni lebih mudah. dah dpt confirmation email da.

tadaa!


Kuala Lumpur, Malaysia (Change name)

Your itinerary has changed.
Please review the complete details below.

BOOKED ITEMS Cost
Status Options


Flight: London -- Kuala Lumpur $755.80
Confirmed Change/Cancel flight



Add a hotel Add a car

Proof of citizenship is required for international travel. When children are traveling, additional documentation may also be necessary. It is your responsibility to meet entry requirements for the countries you are traveling to and connecting through. To learn more, or to purchase a passport or visa, visit the CIBT VISA Service Website.

Booked items

ThankYou

Although this itinerary doesn't qualify for ThankYou Points, you can still earn points if you add a hotel booking today or any time before you travel.


Learn more about how to earn points for future bookings.

The status of this flight has changed from Purchased to Booked.
Please review the changes below.
Flight: London to Kuala Lumpur back to top
Your ticket purchase has not been confirmed by the airline. Please check back in 24 hours for ticket confirmation information.
Expedia itinerary number: 126006948796
Airline ticket number(s): 1767395805695
Emirates confirmation code: GQNTMW

Main contact: NORFADZLINABI Binti MOHDSHUKRI
E-mail: verruga_peruana@yahoo.com
Home phone: +353 (85) 7593777
Traveler and cost summary
NORFADZLINABI MOHDSHUKRI Adult Add Frequent Flyer number(s) $660.00
Taxes & Fees $88.80
Booking Fee $7.00

Total (MasterCard) $755.80

Flight summary

Please be sure to re-confirm your flight at least 24 hours prior to scheduled departure (72 hours prior for flights to Hawaii and international destinations). You may check your flight status and departure gate online, or contact the airline directly. For international destinations, please confirm your flight with the airline at least 72 hours prior to departure. Seat assignments, meal preferences, and special requests must be confirmed with the airline; we cannot guarantee that they will be honored. Free and special meals are not available on many flights.

Traveling to Kuala Lumpur
flight Thu 11-Jun-09

London (LGW)
Depart 9:15 pm
Terminal NORTH TERMINAL
to Dubai (DXB)
Arrive 7:10 am +1 day
Terminal 3
3,403 mi
(5,477 km)
Duration: 6hr 55mn

Emirates
Flight: 10

Economy/Coach Class ( Seat assignments upon check-in tip More Information ), Meal, 77W


flight Fri 12-Jun-09
Dubai (DXB)
Depart 10:20 am
Terminal 3
to Kuala Lumpur (KUL)
Arrive 9:25 pm
Terminal MAIN TERMINAL
3,439 mi
(5,535 km)
Duration: 7hr 5mn

Emirates
Flight: 342

Economy/Coach Class ( Seat assignments upon check-in tip More Information ), Meal, 77W



Total distance: 6,842 mi (11,011 km)
Total duration: 14hr 0mn (17hr 10mn with connections)

Traveling to London
flight Mon 28-Sep-09

Kuala Lumpur (KUL)
Depart 12:55 am
Terminal MAIN TERMINAL
to Dubai (DXB)
Arrive 3:45 am
Terminal 3
3,439 mi
(5,535 km)
Duration: 6hr 50mn

Emirates
Flight: 343

Economy/Coach Class ( Seat assignments upon check-in tip More Information ), Meal, 77W



Dubai (DXB)
Depart 8:05 am
Terminal 3
to London (LGW)
Arrive 12:30 pm
Terminal NORTH TERMINAL
3,403 mi
(5,477 km)
Duration: 7hr 25mn

Emirates
Flight: 15

Economy/Coach Class ( Seat assignments upon check-in tip More Information ), Meal, 77W



Total distance: 6,842 mi (11,011 km)
Total duration: 14hr 15mn (18hr 35mn with connections)



alhamdulillah.. ok2.. enough bab tiket. kembali study dan do the best in exam. doakan saya ek... =)
bookmarks: edit post
4 Responses
  1. Anonymous Says:

    amboi panjang nye cerita tiket leen! hehe. lamenye akak x singgah blog adik2 akak. hehe. akak pun baru balek paris ni. senin ni dh bukak skolah balek! hooo akak kene siap2 kan diri nak skolah. hehe. all the best leen:)


  2. loOkinoomz Says:

    huhu..sangaat2x..berhati nak balik skg nih!!! ak nak balek msia...xnak balik cni dah..hua3x..leen..o..leen..studi2x..gud luck!


  3. thanx kak iman and mz! hehe..tgh bace sal digestion leh lak stop nak tulis blog. saya kerunsingan. nak exam cpt abes. *sigh*

    doakan ye.. =)


  4. Anonymous Says:

    kem salam malaysia ye leen..
    huhu..
    rindunye,,
    selagi mara xbayar duit hospital aku xkan balik..
    all the best..