Assalamualaikum wrt wbt.

Dalam perjalanan pulang dari airport menghantar housemate terakhir pulang ke tanahair tercinta. Maka,secara rasminya saya satu-satunya penghuni Rumaysa' yang masih berada di bumi Shamrock ini. Dengan exam yang berbaki kurang seminggu,saya harus berusaha sekuat mungkin sebelum menyerahkan segalanya kepada Sang Pemilik yang agung.

Alhamdulillah tadi urusan rumah telah hampir selesai,sekurang-kurangnya saya tidak perlu berfikir tentang rumah lagi hingga exam melabuhkan tirai. Alhamdulillah! What a big relief!

Bercakap dengan mak seketika tadi melalui telefon,banyak nasihat yang mak berikan. Hampir sejam saya mengadu rasa hati yang terpendam sejak 4 hari lepas berkenaan hal rumah,homesick dan exam. "Allah bagi susah dulu supaya nanti x lupa nikmat bila senang. InsyaAllah ada yang Allah nak bagi". Mak,i luv u! I know. Allah sentiasa ada hidden agenda. Menangis sebelum ketawa pastinya lebih manis. Sweet kan Allah?

Lalu saya perlu bersyukur dengan kelapangan yang Allah beri ini. Haruslah belajar dengan semangat waja supaya cemerlang dan jadi doktor muslimah yang berbakti. Harus juga perbanyakkan ibadah. Harus praktis clinical exam OSCE sampai haematemesis. Harus usaha!

Doakan saya!

0 Responses