Assalamualaikum wrt wbt.

12/12/11. Hari ini tarikh lahir adik saya yang kedua kalau mengikut tarikh masihi. Awis Qushairi. Malu-malu mahu menjawab panggilan telefon saya.

Selamat hari lahir heroku, Awis Qushairi!


Adik kakak yang seorang ini memang unik. Lain sungguh perwatakannya dengan Amin dan Akif si kaki buli itu. Melihatkan raut wajahnya sudah dapat meneka Awis seorang yang pemalu (sangat!) dan suka tersenyum. Benar-benar suka tersenyum. Semoga dapat pahala ikut sunnah nabi, my dear Awis!

Memandangkan kakak dan Amin tiada di rumah buat masa ini, Awis dan Akif lah yang menjaga pengganti untuk memegang amanah menjadi mak dan abah (ke abah dan mak yang 'jaga' hangpa?) Awis adik yang sangat baik. Tidak pernah sekalipun Awis membantah cakap kakak kan? Adik ini yang tolong jaga mak bila mak sakit dan kakak berada jauh dari rumah. Masak, basuh baju, iron baju, basuhkan kasut Akif, pergi ke kedai. Jarang sekali kakak dengar Awis menjawab tidak dengan setiap permintaan mak. Awis memang anak yang taat sampaikan kakak jadi kagum. Kakak memang sangat kagum dengan adik kakak ni. Kakak selalu bercita-cita untuk menjadi setenang Awis yang manis dengan senyuman.

Awis tidak banyak cakap kan di rumah ataupun mungkin kakak sudah terlampau sibuk dengan dunia kakak sendiri. Kakak minta maaf kalau kakak tak pandai melayan Awis mengikut karakter Awis. Kebanyakan benda Awis simpan dalam hati. Tak bengkak dan meletup ke hati tu lama-lama nanti? Kadang-kadang kita kena luahkan perasaan kita tau. Tapi bukan macam masa Awis mengamuk dengan Akif kat rumah tok dulu. Yang tu kakak tengok pun nak pengsan. Hehe. But i must say, you are one of the sweetest people i ever met! :)

Kakak tau mak selalu marah Awis sebab asyik gaduh dengan Akif tapi kakak percaya Akif sebenarnya punca pergaduhan. Biasalah Akif tu. Terima kasih Awis sebab selalu mengalah dan bersikap matang dengan Akif. Cuma pesan kakak, jangan ajar Akif benda-benda yang bukan-bukan eh. Ajar Akif suruh senyum banyak2,yang tu ok :) ajak Akif pi mengaji setiap petang eh.

Awis dah nak PMR kan tahun depan? Rajin belajar ok. Kakak minta maaf sebab kakak tak boleh bantu Awis dalam pelajaran. Tapi ingat pesan kakak, bukan senang kita nak senang. Semuanya perlukan usaha dan sabar. Kakak tahu Awis budak pandai dan baik, insyaAllah Allah sayang. Bila Allah sayang, Allah akan tolong dalam setiap kesusahan. Kakak doakan Awis dari sini eh.

Kaki Awis yang kena eczema tu jangan lupa sapu ubat dan jangan main kotor-kotor. Sensitif sangat kulitnya ni. Xpe,semoga banyak pahala sabar. :)

Awis, tolong jaga mak,abah dan Akif untuk kakak, please?

Untuk hari lahir yang ke-14 ini, kakak doakan Allah kurniakan Awis umur yang berkat. Jangan tinggal sembahyang dah tau, dah besar ni. Jaga diri. Semoga Allah beri kebahagiaan dunia akhirat dan pelihara Awis dari segala malapetaka. Semoga Awis menjadi anak yang terbaik untuk mak dan abah. Awis, kakak sayang Awis! InsyaAllah nanti balik Malaysia kakak bagi hadiah untuk adik yang terbaek ni. :) Jangan lupa doakan mak abah selalu. Doakan kakak di sini jugak.

Awis, kakak rindu sungguh telur goreng resepi Awis tu! Kakak balik nanti nak makan tau :)
0 Responses