Bismillahirrahmanirahim..

Lama sungguh x menulis. Banyak bahan, namun tiada kelapangan. Bukan tiada, tidak dicari. Cuma hari ni benar-benar rasa mahu menulis sesuatu. Baru pulang dari menziarahi sahabat yang saya kasihi, Wan Syazzawani. Moga di saat ini, Allah melayangkan kekuatan dan ketabahan buat diri sahabat saya yang satu ini. Al-fatihah. Takziah buat pemergian ayahanda yang tercinta ke rahmatullah. Kasih Allah kepada arwah melebihi sayang kita padanya. Sudah tiba masa tuan mengambil kembali pinjamanNya.

Termenung saya mendengar khabar itu. Sudah banyak kali perkara yang sama dimaklumkan kepada saya. Pemergian keluarga sahabat-sahabat saya. Sejak di Dublin lagi. Kini di Malaysia masih terdengar perkara yang sama. Seolah merasa apa yang dirasai oleh sahabat saya ketika melawatnya tadi. Tiba-tiba. Namun itu lah kehidupan. Allah sebaik-baik perancang meskipun kita cuba megatur sesempurna mungkin. Tabahlah wahai sahabat. Allah Maha Mengetahui. Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani. Tiada satu pun aturanNya atas dasar penganiayaan. Tiada satu pun atas asas kezaliman. Kita doakan yang terbaik,ok?

Kematian by yimss_sindhu.
Takut hal yang sama berlaku pada diri? Pasti. Jawapan yang jujur dari saya. Namun, saya sedar, aturan Allah itulah yang terbaik. Saya berdoa dijauhkan dari ujian yang tidak mampu saya tempuhi.Buat diri, selagi ada masa lakukan yang terdaya. Tiada siapa tahu bilakah saat malaikat maut akan datang menjemput diri bertemu Pencipta.
bookmarks: edit post
3 Responses
  1. innalillah..

    semoga arwah diletakkan di darjat yang tinggi di sisi Allah.

    Kirimkan salam takziah buat wani.



  2. ensyirahakim Says:

    baru membaca entry ini.

    terima kasih sahabat.