"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui"
-Al-Rum : 64-

Allah, tabahkan kami dengan ujianMu yang kecil di dunia ini ya Allah. Janganlah kau uji kami dengan pelajaran kami ya Rabb. Kurniakanlah kami setinggi-tinggi kecemerlangan dalam setiap peperiksaan yang kami duduki. Ya Allah, jadikanlah perjuangan kami ini suatu medan untuk kami menagih keredhaanMu. Kurniakanlah kepada kami kemudahan dalam setiap urusan. Kami memohon rahmat dan kasih sayangMu, ya Rahim... Jadikalah kami insan yang berjaya di dunia dan mendapat ganjaran JannahMu...

"Dan orang-orang yang bejihad untuk (mencari keredhaan) Kami, Kami akan tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sungguh, Allah beserta orang-orang yang berbuat kebaikan"
-Al-Rum : 69-

Ya Allah, kami hambaMu yang lemah. Kami tidak mampu tanpaMu disisi. Janganlah Kau tinggalkan kami walau kadar sekelip mata pun ya Allah kerana kami sentiasa memerlukanMu. Tunjukkanlah kepada kami tatkala kami buntu. Kurniakanlah ilham tatkala kami di saat genting. Ya Allah, redhakanlah jihad kami. Kami yakin akan janjiMu ya Allah.

"Mohonlah pertolongan kepada Allah dan bersabarlah. Sesungguhnya bumi ini milik Allah, diwariskanNya kepada sesiapa sahaja yang Dia kehendaki di antara hamba-hambaNya. Dan kesudahan (yang baik) adalah bagi orang-orang yang bertakwa"
-Al-A'raf : 128-

Ya Allah, terangilah hati kami seperti mana Kau menerangi bumiMu dengan cahaya matahari. Lapangkanlah dada kami dalam menerima setiap ilmu yang Kau ajarkan kepada kami. Permudahkanlah jalan buat kami dan sahabat-sahabat kami Ya Basit. Wahai tuhan yang memegang hati manusia, Kau lembutkanlah hati pemeriksa kami dan Kau hijabkanlah kesalahan kami. Bantulah kami ya Wahhab. Ya Allah, kami bertawakal kepadaMu. Engkaulah yang Maha Mengetahui. Ya Muqit, ya Mujib, ya Qadir, ya Jabbar, bantulah kami. Amin...
0 Responses