Assalamualaikum wrt wbt.

v (^_^) v

Mana pulak la aku belajar emoticon cam di atas tu. Peace! Masih terjangkit dengan penyakit peace Akif. Hari ini bangun awal meskipun tido lambat semalam. Imsonia kah? Entah la.

Saya ikut mak dan abah pergi bersarapan di luar hari ini. Roti canai dan teh tarik. Fuh, truly Malaysian! Selesai makan, abah bawa kami berjalan ke pekan ahad [saya rasa la nama pasar tu pekan ahad sebab hari ini hari ahad]. Belum pun sempat 10 minit berjalan, mak mengajak kami keluar. Nak pitam katanya. Hehe, mentang2 la tiada air cond atau kipas di situ. Lalu, destinasi seterusnya... Pusat taekwondo islamik! Hik3..

Semalam selepas solat maghrib saya duduk di atas katil, membiarkan fikiran melayang entah sampai ke Ireland. Harus melakukan sesuatu untuk memnafaatkan cuti kali ini. 4 bulan bukanlah begitu lama tapi sayang kalau tidak digunakan sebaik-baiknya. Masa adalah amanah daripada Allah. Urm, bercaturan sendirian di dalam kepala. Mahu menjahit baju, dah banyak sangat baju kurung. Mahu ambil tempahan? Hehe, belum cukup pro bab2 menjahit. Mahu belajar masak...urm, mak pun dah bestest chef ape. Takkan la 24 jam nak bertapa di dapur. Tipu3... Mahu tanam pokok? Menarik, tapi macam kurang gemar pulak berjemur tengah panas [bajet orang putih kah?]. Ting! Tetiba terfikir mahu menyertai taekwondo. Yes,ini memang pengaruh Karate Kid. Rasa mahu belajar kungfu tapi macam bermimpi di siang hari plak. Mana nak cari tok guru macam Jackie Chan? So, taekwondo is the best choice i guess. =) Hasrat hati saya suarakan kepada mak malam itu juga usai solat isyak. Mak membalas dengan pandangan pelik. "Buang tabiat ape anak aku ni?"~mungkin ini yang terdetik di dalam hati mak. Tiada hujan, tiada ribut, tiada salji, tetiba nak blaja taekwondo. Haha, apa2 la mak. Saya pun entah macam mana terdetik idea tersebut.

Lalu, tadaa!

Islamic taekwondo!

InsyaAllah bakal sign up for taekwondo khamis ini! =D Tak sangka ada jugak islamic taekwondo. Pulang sahaja ke rumah, saya terus masuk ke website yang tertera di banner tersebut. klik sini. Serius menarik. Tidak sabar untuk bermula. Hehe. Sebenarnya bukan saya buang tabiat, sekadar mengisi masa cuti. =) Lagipun Saidina Umar r.a pernah berpesan supaya kita sebagai umat Islam untuk belajar 5 perkara :

1. Menunggang kuda
2. Bermain pedang
3. Memanah
4. Berenang
5. Ilmu mempertahankan diri

Malangnya semua pun saya tidak tahu tapi insyaAllah peluang untuk belajar sentiasa ada. Yosh! Jom rakan-rakan! Kita manfaatkan masa cuti!

IBN ABBAS RA BERKATA
" Orang mukmin yang sempurna imannya ialah yang terbaik budi pekertinya dan lunak jenaka pada keluarganya dan sebaik-baik kamu ialah yang terbaik kepada isterinya ( keluarganya )."

bookmarks: edit post
2 Responses
  1. Afham Says:

    sungguh buang tabiat anda nih~

    bagus gak, boleh lawan 'anakanda' kat desa dublin nuh!


  2. hik3..perasaan bersalah bila rasa cuti kurang produktif dan menyumbang.

    yes, boleh mempertahankan rakan-rakan drpd serangan 'anakanda' nnti. [chewah]