Belaian IBU - Hijjaz




Tertanam naluri keibuan amat mendalam
Di jiwa insan yang mendambakan kebahagiaan
Oh… ibu

Di bahumu tergalas beban
Perjalananmu penuh rintangan
Kau titipkan kasih sayang
Sejujur pengorbanan
Tak ku nafikan

Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Kau insan penyayang
Betapa ku merindu
Lembutnya belaian ibu
Membuatku terlena

Di wajah terlukis tenang
Debar di dada kau rahsiakan
Ku pastikan dikau aman
Dikurnia sejahtera
Tak ku lupakan

Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Tiada aku tanpa ibu
Hanya (kau) satu didunia
Bertakhta dikau dijiwaku
Kau lah ibu yang tercinta

Kau insan pengasih
Betapa aku mengharap
Hadirnya restumu ibu
Membawaku ke syurga

Bersemi belaian kasih sayang nan berpanjangan
Darimu insan yang mendoakan kebahagiaan anak-anakmu
Oh… Ibu

di saat aku bergelumang menghabiskan nota abdomen, hatiku tersentuh. tiba-tiba terasa teramat sayu. amat. mataku berkaca. lagu yang bermain di ruang telingaku benar-benar menyentuh naluriku. terasa sesak dadaku menahan perasaan. rindu. aku benar-benar rindu. sentuhannya. senyumannya. kata-katanya yang penuh bermakna. ya Allah... perasaan yang tidak terungkap. hanya mampu ku zahirkan dengan linangan air mata. entah kenapa lirik lagu ini terasa benar di ruang hati. mak, kakak rindu kat mak...


"Ya Allah, kasihanilah kedua ibu bapaku sebagaimana mereka mengasihiku sejak kecil.."

mungkin terlalu banyak kenangan yang kita tempa bersama. suka duka yang hanya mak,aku dan Dia yang tahu. sungguh aku benar-benar rindu pada mak. aku mahu jadi setabah dia. kuat dan cekal sepertinya. terima kasih mak dan abah. insyaallah. kakak akan terus tabah dan berusaha. kembali sebagai insan yang bermanfaat. akan ku kota kan janji ini andai izin Allah mengiringi langkahku. bantu aku Ya Allah.

"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakal"
At-taubah : 129

saya sayang keluarga saya!





3 Responses
  1. ingat mak ek...hehe...sabar2 ^_^


  2. jahagifu Says:

    alaa~~ sani. ckp kat orang.

    sayangilah ibu kita, sebab sampai bila-bila pun kita akan hanya ada seorang ibu.

    ~~~say alhamdulillah, thank u Allah, thank u Allah 4 my mother~~~

    p/s: sani anak manja (gomenne sani~~)


    ~i'm proud 2 b a muslim~


  3. mesti la..sape x ingat mak..elok2 tgh study tetiba dgr lagu tu trus ngs.. rindu kan tanda syg.. alhamdulillah. syukur sgt.. tau sanie anak manje. =p