pagi ni cantik.. suasana yang sangat tenang. matahari pun x memancar terik sangat. suam2 je bak kata mak. huuu... semalam aku tido awal. pukul 11 lagi dah syahid.. perjuangan yang terbengkalai. idea ultraman kak mar mungkin kurang enzyme. walaupun kak mar dah bagi bekalan bomb kepada kami untuk meneruskan perjuangan, ternyata aku x mampu nak melawan celak syaitan. xpela.. memenuhi tuntutan zahir (alasan yang bagus).

bangun pagi dengan segar! memang la. tido lama gilest. ala-ala x sedar diri plak exam x abes lagi. selepas menunaikan solat subuh dgn qunut nazilah yang baru berjaya aku hafal, aku bergegas ke dapur. minggu ni turn aku untuk menvacuum dapur. kemas sket2. masak air. bancuh air. masak wedges(letak dlm oven je pun). bukak la email...

urm.. 12 unread. bace laju2. byk dr ppimi. isu palestine. tazkirah dari kawan2. dari people@iluvislam. eh? laju je bukak.

kami telah menaikkan taraf anda sebagai admin di resepi.iluvislam.com

mimpi??! no2.. realiti. terasa kepedasan sos cili n mayonis. whoa! menarik. aku jadi ajk resepi! huhu... mak, kakak jadi ajk resepi! euphoria kejap aku. urm mungkin ni la permulaan terbaek untuk aku jadi rajin masak. sebagai anak sulung merangkap satu-satunya anak perempuan di rumah, mak x benarkan aku masuk dapur. dengan alasan takut abah marah kalau kena apa2. huhu.. aku mungkin agak x paham konsep sayang abah kat situ. tapi bak kata mak, prevention is better than cure. mak x sanggup nak kena marah ngan abah kalau jadi apa2. lagipun mak cakap memasak ni senang je. kalau nak belajar kejap je pandai. baek la mak.. so menjadi la aku malas. (lintang pukang ayat)

tapi mak.... skang kakak dah dapat tawaran jadi ajk. walaupun bukan la gempak sgt pun tapi alhamdulillah. mak paham la anak mak ni ye. kena ada urge yang kuat baru la nak start buat pape dgn semangat. huhu.. selalu la jugak terdengar ayat perli mak di corong telefon. "tula... last minute baru nak kelam kabut. xpe2.. mak doakan" haih... bile nak berubah leen... ye! skang la berubah! hehe... sronok plak jadi ajk resepi ni. thanx to kak dya..

insyaallah. aku akan cuba menjalankan amanah yang diberi dengan sebaik mungkin. walaupun mungkin x mampu jadi rajin memasak dengan sekelip mata. xpe2... usaha dan kemahuan tu penting. so sape2 yang xde resepi ke. call umah nak tanya resepi mak x angkat phone ke. terhilang buku resepi ke. da bosan asyik masak tandoori ke. bleh la ye merajinkan diri ke resepi.iluvislam. mari kte rajin memasak!! =)

6 Responses
  1. Afham Says:

    study group makin meriah jika diserikan dgn masakan ajk resepi iluvsilam

    p/s: jika dan hanya jika pinggan disediakan


  2. hukhukhuk... sakit jantung...


  3. cYiD Says:

    hahaha...
    ajk recipe wat pe? type recipe eh?
    wah wah wah...
    patutla teros nak masak nasi minyak ngan ayam madu...
    =)

    x pe2, nasi minsyak x susah kot...
    1st tyme aku buat...
    siap2, tgk = nasi + minyak byk gle!
    hahaha...
    tp yg penting nye kene gaul nasi tue...
    kalo x senang kerak =)
    kah kah kah...
    (advise dr org yg x reti masak gak)


  4. Azri Haris Says:

    leen blh msk ayam barbeque pasnih....haha....sesori..


  5. haa...jangan lupa bile dh pandai masak tulis note "attribute to kay"..
    sebab first day ko kat dpur 314, aku lah yg mengajar kamu memasak sayur grg..(kacang goreng je tuh!) hehe..


  6. za_nadia Says:

    jom leen! bersemangat utk menambah resipi di iluvislam!! ahlan wa sahlan to the team..hehe