HAPPY TEACHER'S DAY!

http://1.bp.blogspot.com/_NWpVuPu-HJ8/SCzqxSxZN3I/AAAAAAAAAHs/srfZqJKINDc/s400/teachers%2520pic.jpg

Wikipedia : A teacher is a person who educates others~A

Collins English Dictionary : A teacher is a person who teaches, usually as a job at a school or similar institution.

Dalai Lama : The teacher who is indeed wise does not bid you to enter the house of his wisdom but rather leads you to the threshold of your mind.

Salam teristimewa buat guru-guru yang amat saya sanjungi...

Tadika Lubuk Meriam, Pulau Pinang
Taski Taman Makmur, Kedah Darul Aman
Sekolah Kebangsaan Padang Menora, Pulau Pinang
Sekolah Kebangsaan Sungai Seluang, Kedah Darul Aman
Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Al-Irshad, Pulau Pinang
Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Gopeng, Perak Darul Ridzuan
Kolej Matrikulasi Kedah (2 minggu)
KOLEJ MARA BANTING, SELANGOR

Royal College of Surgeons in Ireland, Dublin

Kalau bintang itu dekat, mungkin dapat ku sunting sebagai hadiah untukmu,
Andai langit itu rendah, pasti akan ku gapai pelangi tuk hiasi hidupmu,
Jika angin bisa berbicara, kan ku khabarkan padanya tuk sampaikan kerinduan padamu,
Namun...
Ku sedar,
Kudrat ku tak sekuat mana,
Mampuku tak setinggi mana,
Lalu...
Yang tinggal hanya doa,
Yang pasti ku titipkan,
Dalam setiap pertemuanku dengan Yang Esa...

Terima kasih cikgu!

http://myenblog.com/UploadFiles/2007-9/915657896.png

buat bakal guru klik sini

p/s : teringat Akif dan Awis di rumah. Mak cte Akif sakit perut sebab x beli makanan kat sekolah. Bukan sebab xde duit, tapi sebab nak belikan bunga untuk kakak. Subhanallah, terima kasih Allah. Hati mana yang tidak tersentuh. Kakak sayang Akif dan Awis sgt2!

"Kenapa adik tahan makan?"

"Adik beli bunga kaca kat kakak 2 ringgit. Adik ada lagi seringgit. Tengok2 duit seringgit tu hilang, adik x ada duit la nak makan"

Suasana diam. Hati tersentuh. Emosi beralun.

"Urm... kenapa adik beli bunga untuk kakak?"

"Sebab adik sayang kakak..."

Terasa panas pipi. Allah, terima kasih.
5 Responses
  1. cYiD Says:

    dan selepas 2 minggu di Kolej Matrikulasi Kedah, kamu ke mane yerk?
    terus ke RCSI eh? :P


  2. alamak! haha.. akibat call mak sambil tulis blog. haha.. aiyoyoyo..


  3. urm...
    kalu dibukukan kisah-kisah ko ngn adik2 ko, msti menang hadiah cerpen paling sayu di nusantara

    Aku cm tak terniat pulak nak bagi card hari guru kat Puan Regien Biesma


  4. i accept that as compliment. =p mengada je nak menulis jugak. hehe..

    Aku teringin nak bagi kat atuk Kelly. silap2 kena baling ngan carpal bones. ~better than kena blg ngan femur.


  5. salam..saya ex-skpm mengucapkan selamat maju jaya..bangga dgn ex-skpm yg berjaya..