Assalamualaikum wrt wbt.

Alhamdulillah,masih dikurniakan hari yang indah. Selasa. Hari ini saya berasa sedikit bosan. Akif dan Awis sudah ke sekolah tatkala matahari masih malu-malu menampakkan wajah. Sekarang tinggal mak dan saya di rumah. Baru sebentar tadi mak mengadakan lawatan sosial ke rumah mak cik sebelah. Lalu saya tercongok di hadapan meja, sendirian.

Bila sendiri, pelbagai perasaan akan menerjah dengan hebatnya. Monolog dalaman yang tidak dizahirkan adakalanya mampu mengganggu ketenteraman jiwa. Urm, apa pun sewajarnya saya bersyukur dengan setiap apa yang telah dikurniakan kepada saya. Meskipun ada kurangnya di sini sana, alhamdulillah, tidak terhitung nikmat dariNya.

Saya harus kuat. Dan tabah. Saya mesti kekal positif!




It is not work that kills men, it is worry. Work is healthy; you can hardly put more on a man than he can bear. But worry is rust upon the blade. It is not movement that destroys the machinery, but friction.
-Henry Ward Beecher-


bookmarks: edit post
0 Responses