Assalamualaikum wrt wbt.

Bangun awal sikit pagi ni dengan niat mahu mengadap buku sunflower (orang kata kitab besar Paeds) sampai pengsan. Iklan : dapatkan buku ini di KEdai buku Kamal,harganya melambung-lambung di kota Dublin ni. Tapi tersesat ke sini. Ok,5 minutes. :)


Selama hampir 5 minggu menuntut ilmu Paediatrics di Temple Street dan Waterford, hati saya memang bagai ditarik-tarik untuk terus mendalami ilmu Paediatrics. Pesakitnya lebih comel dan innocent dari biasa. Cuma yang sedikit bermasalah ialah mereka tidak tahu untuk menzahirkan sakit yang dialami. Jadi symptoms yang dapat dilihat sangat vogue~fever,cough,vomitting,diarrhoea. Bloody stool pun sebenarnya boleh disebabkan oleh cow's milk allergy je. @_@ Differential dx would be constipation, colonic polyps. Aish,saya dah jatuh hati dengan Paediatrics. But lets wait till i meet O&G,Psych,Clinical Meds later. Surgery isn't in my to-put-into-consideration list unfortunately.

Minggu ini ada sesi terakhir clinical di Waterford,maka saya akan pulang ke Dublin semula minggu depan. Apa yang lebih menarik,minggu depan juga merupakan minggu terakhir rotation Paeds dan minggu exam! 6 minggu rotation,dan minggu terakhirnya ialah minggu exam. Itulah jadual saya sepanjang tahun 4. Mungkin anda dah dapat agak kalau nada saya selepas ini lebih berbaur stress daripada ceria. Or could be the other way round. Bak kata pepatah,

Xpe,yang penting kena teruskan semangat dan positif. Ilmu Allah ni perlu dihadap dengan ikhlas dak? :)

Hari ini lebih bersemangat dari semalam (haruslah!) Semoga minggu terakhir di kota damai Waterford ni Allah permudahkan. Ameen ya rabb. Semoga Allah permudahkan urusan kita smua di dunia dan akhirat.

Doakan saya dan rakan2. :)

Next khalifah. too precious,aren't they?
bookmarks: edit post
1 Response
  1. Ain Mardhiah Says:

    paedi best! good luck akak~ ^_^